Roger Hiorns — Photo © Roger Hiorns
Te zien op COME CLOSER
A Retrospective View of the Pathway, 2024 (september)
Uit twee zware industriële vaten spuit een vrolijke schuimbubbel. Die nodigt je uit om als een kind te voelen, te ruiken en te spelen. De ‘zelfproducerende sculptuur’ vindt zichzelf voortdurend opnieuw uit. Er lijkt zelfs geen kunstenaar aan te pas te komen. Anders dan andere sculpturen is dit werk onvoorspelbaar, het ziet er altijd anders uit. Wat bevrijdend! Of voel je je daardoor net minder comfortabel?
Doorlopend te zien. Dagelijks geactiveerd om 12:00 en 15:00. Lees de spelregels bij het kunstwerk.
A Retrospective View of the Pathway, 2024 (augustus)
Uit twee zware industriële vaten spuit een vrolijke schuimbubbel. Die nodigt je uit om als een kind te voelen, te ruiken en te spelen. De ‘zelfproducerende sculptuur’ vindt zichzelf voortdurend opnieuw uit. Er lijkt zelfs geen kunstenaar aan te pas te komen. Anders dan andere sculpturen is dit werk onvoorspelbaar, het ziet er altijd anders uit. Wat bevrijdend! Of voel je je daardoor net minder comfortabel?
Doorlopend te zien. Dagelijks geactiveerd om 12:00 en 15:00. Lees de spelregels bij het kunstwerk.
A Retrospective View of the Pathway, 2024 (juli)
Uit twee zware industriële vaten spuit een vrolijke schuimbubbel. Die nodigt je uit om als een kind te voelen, te ruiken en te spelen. De ‘zelfproducerende sculptuur’ vindt zichzelf voortdurend opnieuw uit. Er lijkt zelfs geen kunstenaar aan te pas te komen. Anders dan andere sculpturen is dit werk onvoorspelbaar, het ziet er altijd anders uit. Wat bevrijdend! Of voel je je daardoor net minder comfortabel?
Doorlopend te zien. Dagelijks geactiveerd om 12:00 en 15:00. Lees de spelregels bij het kunstwerk.
A Retrospective View of the Pathway, 2024 (juni)
Uit twee zware industriële vaten spuit een vrolijke schuimbubbel. Die nodigt je uit om als een kind te voelen, te ruiken en te spelen. De ‘zelfproducerende sculptuur’ vindt zichzelf voortdurend opnieuw uit. Er lijkt zelfs geen kunstenaar aan te pas te komen. Anders dan andere sculpturen is dit werk onvoorspelbaar, het ziet er altijd anders uit. Wat bevrijdend! Of voel je je daardoor net minder comfortabel?
Doorlopend te zien. Dagelijks geactiveerd om 12:00 en 15:00. Lees de spelregels bij het kunstwerk.
A Retrospective View of the Pathway, 2024
Uit twee zware industriële vaten spuit een vrolijke schuimbubbel. Die nodigt je uit om als een kind te voelen, te ruiken en te spelen. De ‘zelfproducerende sculptuur’ vindt zichzelf voortdurend opnieuw uit. Er lijkt zelfs geen kunstenaar aan te pas te komen. Anders dan andere sculpturen is dit werk onvoorspelbaar, het ziet er altijd anders uit. Wat bevrijdend! Of voel je je daardoor net minder comfortabel?
- Doorlopend te zien
- Dagelijks geactiveerd om 12:00 en 15:00
Roger Hiorns, Pathways - Photo © Studio Pramudya
Pathways, 2024
Pathways (2024) bestaat uit een reeks kille, machinale objecten die je eerder in een fabriek of garage verwacht. Niet in een kunstpark. Wat doen deze vreemde spullen hier? Tijdens performances geven ze hun volle betekenis vrij. Dan gaat een naakte jongeman in interactie met de sculptuur. Zo lokt het werk ons in de paradox tussen de actieve wellust van de viriele jonge performer en de steriele, artificiële context waarin hij zich beweegt.
Ook bij regenweer gaat deze performance door. Respecteer de naakte kwetsbaarheid van deze performer.
Roger Hiorns, Pathways - Photo © Léonard Pongo
Pathways, 2024
Pathways (2024) bestaat uit een reeks kille, machinale objecten die je eerder in een fabriek of garage verwacht. Niet in een kunstpark. Wat doen deze vreemde spullen hier? Tijdens performances geven ze hun volle betekenis vrij. Dan gaat een naakte jongeman in interactie met de sculptuur. Zo lokt het werk ons in de paradox tussen de actieve wellust van de viriele jonge performer en de steriele, artificiële context waarin hij zich beweegt.
- Doorlopend te zien
- Niet aanraken a.u.b.